|
Scris de Cetateanul Clujean
|
|
Joi, 10 Februarie 2011 11:48 |
|
Un studiu publicat recent in revista Neurology arata ca expunerea regulata la soare si o cantitate importanta de vitamina D ar putea contribui la micsorarea riscurilor de a face scleroza in placi, scrie site-ul maxisciences.com.
Scleroza in placi este o boala care afecteaza sistemul nervos central. De ea sufera zeci de mii de francezi, majoritatea persoanelor afectate fiind femei, potrivit Agerpres.
Studiul mentionat a fost realizat de cercetatori de la Universitatea Nationala Australiana. Pentru a ajunge la concluzia ca expunerea regulata la razele soarelui si vitamina D pot reduce riscul de a face boala, cercetatorii au studiat 216 australieni care aveau primele simptome ale bolii. Analizand cazul lor, ca si 400 de persoane sanatoase, au descoperit ca cei care facusera scleroza in placi se expusesera mai putin la razele ultraviolet.
Chiar daca nu s-a pus in evidenta o legatura de la cauza la efect intre aparitia bolii si lipsa vitaminei D (sintetizata de razele soarelui pe corp si prezenta in alimentatie), cercetatorii sunt totusi de parere ca vitamina D contribuie la starea buna a sanatatii. |