|
Scris de Cetateanul Clujean
|
|
Miercuri, 11 August 2010 11:47 |
|
Un studiu realizat de INSERM (Institutul National pentru Sanatate si Cercetari Medicale) a relevat virtutile vinului rosu in dilatarea arterelor.
In randul tarilor industrializate, Franta ocupa un loc privilegiat, avand o populatie foarte sanatoasa din punct de vedere cardiovascular, scrie site-ul maxisciences.com, citat de Agerpres. Aceasta situatie se explica, se pare, prin consumul de vin rosu. Etanolul pe care-l contine vinul rosu are doua efecte importante asupra sistemului cardiovascular: scade coagularea sanguina si creste nivelul colesterolului bun din organism. Insa, in afara de acest alcool, vinul rosu mai are si alte calitati: polifenolii continuti provoaca o dilatare a arterelor, actionand asemenea estrogenilor, hormonilor, care le protejeaza in mod natural pe femei. Numarul femeilor care mor din cauza bolilor cardiovasculare este de cinci ori mai mic decat cel al barbatilor. Efectele benefice ale vinului rosu sunt evidente daca este baut cu moderatie, adica pana la doua pahare pe zi pentru femei si trei pentru barbati. |