|
Scris de Cetateanul Clujean
|
|
Miercuri, 04 August 2010 07:54 |
|
Capsaicina, substanta continuta de ardeiul iute, are efecte benefice asupra organismului pentru bolnavii care sufera de hipertensiune arteriala, conform unui studiu realizat in China, informeaza cotidianului britanic The Independent.
Cercetatorii chinezi au observat ca aceasta substanta, care da iuteala ardeilor, ingerata pe o perioada mai lunga de timp, are efectul reducerii tensiunii arteriale, in urma unor experimente de laborator desfasurate pe cobai. O serie de alte studii au oferit rezultate contradictorii in privinta efectelor capsaicinei asupra tensiunii arteriale, insa aceste rezultate nu sunt concludente pentru ca au fost realizate pe perioade relativ scurte de timp. 'Am descoperit faptul ca o dieta indelungata care contine capsaicina, substanta care se gaseste din abundenta in ardeiul iute, poate reduce tensiunea arteriala a unor cobai modificati genetic pentru a fi hipertensivi', explica Zhiming Zhu de la Universitarea de Medicina Militara din Chongqing. Studiul, publicat in ultimul numar al revistei Cell Metabolism, sustine ca aceasta substanta actioneaza activand un 'canal' special in vasele de sange, canal denumit TRPV1. Atunci cand acest canal este activat, creste sinteza de oxid nitric in vasele de sange, substanta cu proprietati antiinflamatoare. Cercetatorii chinezi au mai precizat ca se va trece la testarea efectelor capsaicinei si pe voluntari umani. Dr Zhu a precizat ca un indiciu cu privire la posibila influenta benefica a ardeilor iuti vine chiar din China, unde numarul bolnavilor cu hipertensiune este cu 20% mai ridicat in nordul tarii, comparativ cu partea de sud, unde felurile de mancare traditionale sunt mai picante. (Agerpres) |