STUDIU: Carnea ingrasa
Share
Scris de Cetateanul Clujean   
Marţi, 27 Iulie 2010 06:59
meat2_8098

Consumul zilnic de carne duce, cu timpul, la cresterea greutatii, arata un studiu ce va aparea in august in 'American Journal of Clinical Nutrition', mentionat de Le Figaro.



'Cresterea consumului de carne cu 250 g pe zi duce la o crestere a greutatii cu 2 kg in cinci ani', precizeaza autorul articolului, potrivit Agerpres.

Declansat in 1992 in cadrul programului Epic (European Prospective Investigation into cancer), care analizeaza legatura intre alimentatie si cancer, studiul s-a desfasurat pe 400 000 de europeni din zece tari (Franta, Danemarca, Suedia, Spania, Olanda, Germania, Marea Britanie, Italia, Norvegia, Grecia). Cercetarea demonstreaza ca ingrasarea este independenta de 'aporturile calorice sau de activitatea fizica', ca afecteaza atat femeile, cat si barbatii. 'In termeni de sanatate publica, este clar ca trebuie redus consumul de carne', spune autorul studiului, care nu face diferente intre tipurile de carne. Toate felurile de carne sunt implicate: pasare, vaca, miel, porc si mezeluri.

'Cea mai mare crestere in greutate s-a constatat la persoanele care erau la inceput cele mai slabe. Problema este ca studiul s-a bazat pe greutatea declarata de fiecare, si nu pe masurarea facuta de autori. Se stie ca persoanele supraponderale au tendinta sa spuna ca au mai putin, lucru care poate afecta rezultatele', arata un medic nutritionist

 

Add comment


Security code
Refresh

Categorii

Home
Termeni şi condiţii
Redactia
Publicitate
Newsletter
Arhiva
Despre Cluj

Sondaj


Get Adobe Flash player

Cele mai citite